Search

חיים כץ במכתב ההתפטרות: "נעשה לי עוול קשה" - סרוגים

חיים כץ במכתב ההתפטרות: "נעשה לי עוול קשה" - סרוגים

חדשות סרוגים16.08.19 10:38  ט"ו באב תשעט

חיים כץ במכתב ההתפטרות: "נעשה לי עוול קשה"

  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

שר הרווחה חיים כץ צפוי להתפטר מתפקידו ב- 48 השעות הקרובות, וזאת בעקבות המלצתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, להעמידו לדין בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. החוק קובע כי המלצה של היועמ"ש להעמיד לדין ח"כ שמכהן כשר מאלצת את השר להתפטר מתפקידו. במידה וכץ לא היה מתפטר מיוזמתו היה היועמ"ש מחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפטר אותו.

כך או כך, במכתב ההתפטרות אותו הוא צפוי להגיש בקרוב, כתב כץ, בין היתר, כי "החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להעמיד אותי לדין, בנושא כה תקדימי ובגין 'עבירת סל', גורמת לי עוול קשה. הניסיון להטיל דופי בניקיון כפיי, ו'להלביש' מניעים שאינם טהורים על פעילות שבלב מילוי תפקידי כחבר הכנסת, שבוצעה בתום לב מלא ובאמונה, כשליח ציבור – הוא חסר יסוד ונועד לכישלון".

עוד באותו נושא

סופית: כתב אישום נגד חיים כץ על מרמה והפרת אמונים


כץ נימק את התנהלותו וכתב כי "מדובר בהאשמה הנוגעת להליך חקיקה, שהובלתי לפני תשע שנים תוך ראיית חשיבותו הציבורית של הנושא. החוק נחקק בתקופת ה'תספורות' שהייתה קשה לציבור".

שר הרווחה המתפטר דחה את הטענות לפיהן הוא החליט לקדם חוק בכדי לעזור לחברו מרדכי בן ארי והסביר כי "החוק נועד לתקן עוול, ולהגן על האינטרסים של משקיעים מפני מניפולציות שעלולים ליזום בעלי שליטה בחברות. בכל פעולותיי במסגרת מילוי תפקידי כשר וכחבר כנסת, וגם בהליך זה, פעלתי באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור – בכלל זה העובדים, הגמלאים ואלו שידם אינה משגת".

כזכור, ביום רביעי האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי החליט להגיש כתב אישום בפרשת המניות נגד שר הרווחה חיים כץ בגין עבירות מרמה והפרת אמונים. בעקבות ההחלטה כץ ייאלץ להתפטר מהממשלה עוד לפני הבחירות.

על פי החשד, כץ עזר לאיש שוק ההון מרדכי בן ארי בקידום חקיקה בכנסת, זאת בניגוד לחוק ובניגוד עניינים חריף. עבירת השוחד שיוחסה לכץ בתחילת חקירת הפרשה הוסרה מכתב האישום הסופי בעקבות השימוע שנערך לו.

עוד באותו נושא

נתניהו ביקש מחיים כץ להתפטר מהכנסת וסורב

כץ צפוי לבקש מהכנסת לשמור על חסינותו, אך הליכי הדיון בהסרת חסינותו של כץ לא יתנהלו עד למועד כינון הכנסת הבאה בחודש נובמבר. בגלל שתי מערכות הבחירות הרצופות עדיין לא הוקמה ועדת הכנסת – שהיא זו שצריכה להתחיל את הדיון בהסרת החסינות. ההערכה היא שהדיון בנושא יתקיים בחודש דצמבר.

"בייחוס עבירה של הפרת אמונים יש ניסיון לקבוע, על גבו של חיים כץ, דרישות ונורמות שאינן קיימות במציאות בהליכי חקיקה במדינה דמוקרטית, ועלולות להטיל מגבלות בלתי סבירות על תפקודה של הכנסת" אמרו עורכות הדין של כץ, נוית נגב ויאנה פוגל-סלוצניק. "נזכיר כי ועדת האתיקה של הכנסת שדנה בעניין כבר ב-2011 מצאה אמנם טעם לפגם בהתנהלותו של כץ, אך סברה שהדברים אינם עולים אף כדי עבירה אתית. בנסיבות אלה, ישקול השר חיים כץ לבקש מהכנסת לקבוע כי חלה עליו חסינות מהותית".



2019-08-16 07:38:22Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMi4QFodHRwczovL3d3dy5zcnVnaW0uY28uaWwvMzY1MTkyLSVENyU5NyVENyU5OSVENyU5OSVENyU5RC0lRDclOUIlRDclQTUtJUQ3JTkxJUQ3JTlFJUQ3JTlCJUQ3JUFBJUQ3JTkxLSVENyU5NCVENyU5NCVENyVBQSVENyVBNCVENyU5OCVENyVBOCVENyU5NSVENyVBQS0lRDclQTAlRDclQTIlRDclQTklRDclOTQtJUQ3JTlDJUQ3JTk5LSVENyVBMiVENyU5NSVENyU5NSVENyU5Qy0lRDclQTclRDclQTnSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "חיים כץ במכתב ההתפטרות: "נעשה לי עוול קשה" - סרוגים"

Post a Comment

Powered by Blogger.