Search

"מתגעגעת ורוצה לראות אותך": האם השופטת כרייף מונתה בגלל מערכת יחסים קרובה עם כחלון? - TheMarker

"מתגעגעת ורוצה לראות אותך": האם השופטת כרייף מונתה בגלל מערכת יחסים קרובה עם כחלון? - TheMarker

האם השופטת אתי כרייף מונתה לשפיטה בעקבות מערכת יחסים קרובה עם שר האוצר וחבר הווועדה לבחירת שופטים משה כחלון?
 
הערב פרסמו כתבת המקום הכי חם בגיהנום, שרון שפורר, וכתב המקור בערוץ 13, איתי רום, תמלילים מחקירתה של כרייף במשטרה וכן התכתבויות בינה לבין כחלון אשר מעלות את החשד כי בין השניים היו קשרים קרובים.
 
בחקירתה במשטרה סיפרה כרייף כיצד הכירה את השר: "במהלך הליך המועמדות, פניתי ליובל צור שהיה מפקד שייטת הצוללות, שיפנה ליואב גלנט כדי שיפנה לכחלון. כחלון התקשר אליי ונפגשנו". כחלון מצדו אמר בחקירה: "נפגשנו ממש לעשר דקות. היא הציגה את עצמה ונתתי את התשובה הרגילה: אם יהיה לה את הרוב של השופטים, אוכל לתמוך בה".
 
נגד כרייף הוחלט באחרונה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בעבירות של מתן שוחד והשמדת ראייה, כאשר מדובר על שוחד מיני לכאורה שניתן ליו"ר הלשכה לשעבר עו"ד אפי נוה בתמורה למינויה לשופטת. השמדת הראיה מתייחסת לעובדה כי כרייף השמידה לכאורה התכתבויות בינה לבין כחלון אך המשטרה הצליחה לשחזר את אלה.
 
כחלון נשאל בעדותו במשטרה לגבי אופי ההתכתבויות בינו לבין כרייף, והאם ניתן לומר עליהם כי הם חרגו מגדר הקורקטי. "השאלה למה אתה קורא קורקטי. עבורי 'אני מתגעגעת ורוצה לראות אותך' זה קורקטי. אני מקבל את זה מנשים וגברים עם לבבות", השיב כחלון.

בחקירה במשטרה נשאל כחלון אודות ההתכתבות. החוקר הטיח בכחלון: "האם כרייף ניסתה לפלרטט איתך בדרכה שלה?". כחלון השיב: "יש לך את הכל כתוב, תסתכל לבד".

בהודעה נוספת כתבה כרייף לכחלון: "תודה רבה על האמון שנתת בי מלכתחילה! אין סיכוי שאאכזב אותך. בכל מובן אפשרי. נשיקות. אוהבת אותך". בחקירתה במשטרה הסבירה כרייף כי כאשר אמרה "לא אאכזב, הכוונה שתמיד אהיה שופטת טובה ומקצועית ושהוא בחר נכון… זה שאני בנאדם שסגנון הכתיבה שלי הוא חם ומחבק, אולי זו היתה הבעיה", אמרה כרייף.
 
מלשכת שר האוצר נמסר כי "כל המידע הרלוונטי נמסר לגורמים המוסמכים".

עו"ד נתי שמחוני ועו"ד אופיר סטרשנוב המייצגים את השופטת כרייף מסרו: ״כב' השופטת כרייף פעלה לקידום מועמדותה לשיפוט כמקובל ועל פי חוק. למשה כחלון אין ולא הייתה כל מעורבות פלילית בפרשה, והוא אף לא נחקר כחשוד. לפיכך, מחיקת ההתכתבויות עימו אינה מהווה עבירה כלשהי, והיא נועדה אך ורק כדי לשמור על פרטיותו, ולמנוע את רמיסתה כפי שנעשה כעת, ללא כל הצדקה.
התכתובות שוחזרו במלואן, ותוכן ההודעות שנמחקו, כמו גם מועד התכתובות - כשנתיים לאחר המינוי וללא כל קשר אליו - מלמדים כאלף עדים כי לא היה לתכתובות שנמחקו כל קשר למינוי או לחקירה.
 
"הקשר החברי ביניהם התפתח רק לאחר המינוי, דבר שאין בו כל פסול מחד, ויש בו כדי להעיד על העדר כל קשר למינוי, מאידך. העיסוק בכך הינו בגדר רכילות, ומהווה המשך פריצת גבולות של פגיעה קשה בפרטיות. כבוד השופטת כרייף נבחרה לכהונת שיפוט כדין ובזכות, תוך שהצביעו בעד מינויה 8 מתוך 9 חברי הועדה למינוי שופטים, ובכללן נשיאת בית המשפט העליון דאז, השופטת מרים נאור, שהנתונים הללו ואחרים היו מונחים בפניהם, והם סברו שהיא ראויה לכהן כשופטת. תוצאות הקורס הן רק חלק ממכלול שיקולי הוועדה, וקיימים מקרים לא מעטים בהם מונו לשיפוט מועמדים מוכשרים וראויים על אף ההערכה נמוכה שניתנה להם בקורס המועמדים. 
 
"הלכה למעשה, במהלך כהונתה, זכתה כבוד השופטת כרייף לשבחים רבים על תפקודה. כבוד השופטת כרייף לא ביצעה כל עבירה, ואנו סמוכים ובטוחים כי לאחר שיישמעו טיעוניה, ימצא כי לא דבק כל רבב בהתנהגותה, והתיק ייסגר".

שר האוצר, משה כחלון
אמיל סלמן


2020-02-03 21:04:32Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJ2h0dHBzOi8vd3d3LnRoZW1hcmtlci5jb20vbGF3LzEuODQ5MzA3NNIBK2h0dHBzOi8vd3d3LnRoZW1hcmtlci5jb20vYW1wL2xhdy8xLjg0OTMwNzQ?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to ""מתגעגעת ורוצה לראות אותך": האם השופטת כרייף מונתה בגלל מערכת יחסים קרובה עם כחלון? - TheMarker"

Post a Comment

Powered by Blogger.